Obchod je obor srovnatelný s obchodní akademií. Důraz se klade na práci s lidmi, na rozvoj organizačních schopností, na oblast komunikace a zvládnutí technických prostředků řízení, především účelné využívání moderních informačních technologií. Žáci absolvují 14denní souvislé praxe ve firmách a předmět praxe v jehož rámci dochází k propojování teoretických a praktických znalostí. Děje se tak především prostřednictvím zapojení školy do programu JA firma. Každý žák je součástí reálné firmy, která podniká. Pro neustálý kontakt s reálným světem spolupracuje Podřipská škola s komerčním sektorem i veřejnou správou.
Obsah studia je tvořen ze společného základu, který tvoří předměty jako je čeština, matika, cizí jazyky (angličtina a němčina) nebo tělocvik. Odborná část předmětů je zaměřena na ekonomické předměty - obchod, ekonomika, účetnictví, podnikání, praxe, právo, marketing, rozvoj komunikačních, podnikatelských a dalších důležitých kompetencí.
Hlavním cílem je úspěšné absolvování maturitní zkoušky a následný bezproblémový vstup na trh práce nebo do dalšího studia na vysoké či vyšší odborné škole.